Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení konfliktů ve firmě
Tokošová, Irena ; Procházková, Vlasta (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce analyzuje interpersonální, tzn. mezilidské konflikty v podniku. Zaměřuje se především na řešení a předcházení konfliktů mezi zaměstnanci, zaměstnanci a klienty a mezi nadřízenými a podřízenými. Obsahuje návrhy řešení týkající se zlepšení mezilidských a pracovních vztahů v podniku.
From rhetoric to reality? Analyzing the gendered dimension in peace agreements
Gokarn, Nivedita ; Nisbet, Jolan (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Podle UNSCR 1325 se v tomto č lá nku hodnotí zapojení ž en do mí rový ch procesů . Upozorň uje na rozdí ly mezi "zastoupení m" v mí rový ch dohodá ch, jako je R-ARCCSS a JPA, a "ú č astí " na mí rový ch jedná ní ch, aby se zjistilo, do jaké mí ry byly zohledně ny jejich perspektivy, a celkově byl zdů razně n genderový aspekt. Tento č lá nek tvrdí , ž e zapojení ž en do mí rový ch jedná ní v Již ní m Sú dá nu bylo pouze kontrolní č inností . Sociá lní struktura společ nosti a absence institucioná lní ch mechanismů brá nily podstatné mu zastoupení ž en. Č lá nek dá le uvá dí , ž e vzhledem k tomu, ž e vyjednavač ky musí né st bř emeno mí rové dohody, mů ž e mí t symbolická inkluze dokonce nezamý š lené dů sledky. Š etř ení odhaluje znač ný rozpor mezi mí rový mi dohodami a celý m procesem. Vš í má si také skuteč nosti, ž e sú dá nská společ nost má tendenci ztě ž ovat svý m č lenů msmysluplnou ú č ast, což má vliv na to, jak dlouho mí r vydrž í . V dů sledku toho tento vý zkum klade dů raz na to, jak jsou institucioná lní procesy genderově podmí ně né , a to př ijetí m konstruktivistické ho pohledu.
Komunikace a její vliv na řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem
Řezáčová, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace a její vliv na podoby a řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem" se zabývá postavením rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a důležitostí správné a kvalitní komunikace mezi rodičem a školou. Práce je zaměřena na popis konfliktních situací mezi školou, jejím vedením a konkrétními pedagogy, a rodiči. V teoretické části jsou popsány a definovány základní poznatky v oblasti konfliktů a komunikace. Jsou zde uvedeny druhy konfliktů, vývojové fáze konfliktů, jejich příčiny a potenciální spouštěče, možná řešení a překážky, které v těchto řešeních mohou nastat. V neposlední řadě se práce zabývá prevencí a zásadami správné komunikace, dále jsou představeny i příklady dobré praxe. Praktická část je zaměřena na popis a analýzu konkrétních konfliktních situací na vybrané soukromé základní škole. Případová studie se zabývá zkoumáním konfliktů, které v dané instituci pedagogové prvního stupně řeší. Identifikuje nejčastější příčiny konfliktů a problematických situací, jejichž řešením se vybraní pedagogové zabývali. Věnuje se aspektům, které konkrétní pedagožky při řešení problematických situací pociťují jako překážky efektivní komunikace s rodiči. Popisuje doporučené postupy, jež jsou na dané školepoužívány a doporučeny a to, jakým způsobem jsou do řešení zapojováni další členové...
Komunikace a její vliv na řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem.
Řezáčová, Michaela ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce "Komunikace a její vliv na podoby a řešení konfliktu mezi učitelem a rodičem" se zabývá postavením rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a důležitostí správné a kvalitní komunikace mezi rodičem a školou. Práce je zaměřena na popis konfliktních situací mezi školou, jejím vedením a konkrétními pedagogy, a rodiči. V teoretické části jsou popsány a definovány základní poznatky v oblasti konfliktů a komunikace. Jsou zde uvedeny druhy konfliktů, vývojové fáze konfliktů, jejich příčiny a potenciální spouštěče, možná řešení a překážky, které v těchto řešeních mohou nastat. V neposlední řadě se práce zabývá prevencí a zásadami správné komunikace, dále jsou představeny i příklady dobré praxe. Praktická část je zaměřena na popis a analýzu konkrétních konfliktních situací na vybrané soukromé základní škole. Případová studie se zabývá zkoumáním konfliktů, které v dané instituci pedagogové prvního stupně řeší. Identifikuje nejčastější příčiny konfliktů a problematických situací, jejichž řešením se vybraní pedagogové zabývali. Věnuje se aspektům, které konkrétní pedagožky při řešení problematických situací pociťují jako překážky efektivní komunikace s rodiči. Popisuje doporučené postupy, jež jsou na dané škole používány a doporučeny a to, jakým způsobem jsou do řešení zapojováni další členové...
Konflikty v partnerském vztahu
DRNKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá mapováním oblastí konfliktů v partnerských vztazích. Skládá se z teoretické části, kde budou dle odborné literatury předloženy hlavní témata práce a z části praktické, ve které bude popsán provedený kvalitativní výzkum. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, jako hlavní metoda sběru dat je zvolen hloubkový polostrukturovaný rozhovor. Další kapitola je tvořena pěti kazuistikami, které odhalují problematická témata a spouštěče konfliktů dotazovaných partnerů. Cílem práce je přednést nejčastější oblasti konfliktů v partnerském vztahu a dokreslit oblasti, které jsou pro páry problematické.
Řešení konfliktů o vodu v mezinárodním právu
Gregorová, Markéta ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Falteisková, Sabina (oponent)
Řešení konfliktů o vodu v mezinárodním právu Abstrakt Ve více než 200 světových povodí sdílejí pobřežní státy vodní zdroj, přičemž mezinárodněprávní regulace práv a povinností států vztahující se ke spolupráci při užívání těchto zdrojů na regionální úrovni není dostatečná. Při sdílení vodního zdroje vznikají mezi státy konflikty, které představují hrozbu pro zachování mezinárodního míru a bezpečnosti. Vzhledem k vlivům klimatické změny na sladkou vodu lze očekávat, že tyto konflikty budou v budoucnu častější. Proto se tato diplomová práce zabývá způsoby řešení konfliktů o vodu i nástroji jejich prevence zakotvenými v mezinárodním vodním právu. Cílem práce je zhodnotit, jaké mechanismy řešení konfliktů jsou vhodné pro konflikty o vodu a jaké faktory ovlivňují efektivitu těchto mechanismů přispívání ke svému cíli. Zároveň práce poukazuje na roli vybraných mezinárodních právních principů vztahujících se k užívání sdíleného vodního zdroje v řešení konfliktů o vodu. Proto si autorka pokládá dvě výzkumné otázky: Jaké jsou faktory ovlivňující efektivitu mechanismů řešení konfliktů o vodu zakotvených v mezinárodních smlouvách? Jak se do řešení konfliktů o vodu promítají mezinárodní principy související s užíváním sdíleného vodního zdroje? Práce pomocí metody teoretické analýzy zkoumá mechanismy řešení konfliktů o...
Mírové iniciativy mezinárodního společenství v Bosně a Hercegovině v letech 1990 - 1993: Vance-Owenův plán v kontextu současných teorií řešení konfliktu a uzavírání míru
Šantrůček, Štěpán ; Šindelář, Jan (vedoucí práce) ; Králová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Mírové iniciativy mezinárodního společenství v Bosně a Hercegovině vletech1990-1993:Vance-Owenůvplánvkontextusoučasných teorií řešení konfliktu a uzavírání míru" analyzuje působení mezinárodního společenství vBosně a Hercegovině mezi lety 1990 - 1993. Na základě teoretických přístupů k řešeníkonfliktuauzavíránímírujeanalyzovánpřístupmezinárodníhospolečenstvíke konfliktuapokusojehovyřešeníprostřednictvímVance-Owenovamírovéhoplánu.
Stabilizační role Egypta na Blízkém východě: Egypt jako zaujatý mediátor v izraelsko-palestinském konfliktu
Bednářová, Klára ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Hindlsová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se věnuje otázce role Egypta coby zaujatého mediátora vůči palestinské straně v izraelsko-palestinském konfliktu, a jejího stabilizačního efektu v regionu Blízkého východu obecně, formou případové studie Egypta aplikované na teorii zaujatého mediátora. Cílem práce je také poukázat na přínos různých druhů mediace a jejich kombinací, mezi nimi zaujaté i neutrální mediace, v transformaci táhlých a nepoddajných konfliktů do konfliktů řešitelných na příkladu izraelsko-palestinského konfliktu. Identifikace pozitivní role Egypta v řešení izraelsko-palestinského konfliktu, kterého byl v minulosti sám stranou poukazuje na transformační kapacitu konfliktů. Práce vyzvedává egyptský potenciál v mírnění extremistických trendů v regionu, také skrze svou úspěšnou mediaci v inter-palestinském konfliktu mezi Hamásem a Fatahem, která vyplývá z jeho měnícího se postavení v arabském světě, dlouhé historii účasti v izraelsko-palestinském konfliktu, ale také strategickými a bezpečnostními zájmy v regionu.
Vyprávění dětí školního věku - jejich folkstories
Doskočilová, Aneta ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést heuristicky pojatou a přiměřeně redukovanou replikaci výzkumu B. Suttona-Smithe. B. Sutton-Smith se zaměřil na vývoj dětského vyprávění a nasbíral během svého dlouholetého výzkumu stovky příběhů od dětí ve věku od 2 do 10 let. Na základě analýzy těchto příběhů vytvořil teorii, kterou pak společně s vybranými příběhy uveřejnil ve své monografii The folkstories of children. Pro sběr dat jsem podle jeho vzoru zvolila školní prostředí. Zaměřila jsem se však na děti ve věku od 8 do 15 let. Na příběhy jsem pak aplikovala vybrané techniky analýzy, které užíval i Sutton-Smith. V příbězích jsem především sledovala úroveň řešení konfliktu, povahu konfliktu a styl řešení konfliktu. Svá zjištění jsem následně porovnala se Sutton-Smithovými závěry. Na rozdíl od Suttona-Smithe jsem nezjistila významný věkový gradient v úrovni řešení konfliktu v příbězích, zjistila jsem však rozdíl mezi dívkami a chlapci v užívání těchto úrovní. Je důležité mít na paměti, že jsem pracovala s nesrovnatelně menším vzorkem než Sutton-Smith a také s jinou odlišnou věkovou skupinou, což mohlo způsobit tyto odlišné výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.